Бригада тактичної авіації відпрацьовує польоти на літаківах-винищувачах МіГ-29

Бригада тактичної авіації відпрацьовує польоти на літаківах-винищувачах МіГ-29

В бригаді тактичної авіації, яка дислокується в Івано-Франківську, тривають польоти літаків-винищувачів МіГ-29. 

Які вправи відпрацьовують пілоти, наскільки добре підготовлені льотчики, як часто вони підіймаються в небо, розповів наш кореспондент Владислав Назаркевич.

 

«Основний бойовий літак, що стоїть на озброєнні бригади – малий фронтовий винищувач МіГ-29. Основне завдання – несення бойового чергування в системі протиповітряної оборони держави, прикриття від удару з неба важливих обʼєктів країни. Тож і тематика польотів відповідна - це ведення бойових дій в небі, знищення супротивника в повітряному бою. Втім є і вправи, які стали актуальними з початком бойових дій щодо відбиття російської агресії на сході країни. Одна з них – виявлення і знищення малорозмірних цілей з малою швидкістю руху та низькою висотою польоту, тобто безпілотними літальними апаратами. Це дуже непросто, швидкості у реактивного винищувача і безпілотника дуже різні. Однак у багатьох льотчиків бригади є чималій досвід такої бойової роботи. Тут він узагальнюється і поширюється, і все більше пілотів можуть ефективно боротися з дронами. Ще одне завдання – виявлення і знищення наземних цілей. Українські льотчики-винищувачі здатні при потребі прикрити підрозділи, які діють на землі.

В середньому два-три рази на тиждень на аеродромі бригади відбуваються польоти. В небо льотчики підіймаються і вдень, і вночі. Така інтенсивність дозволяє підтримувати повітряний вишкіл і постійно вдосконалювати навички пілотування. Важко працюють фахівці аеродромних служб. Для того, щоб льотчики піднялися в небо сотні людей працюють на землі.

Разом з фахівцями чоловіками готує до польотів літаки і старший лейтенант Марʼяна Кузан. Вона – єдиний в бригаді технік літака жіночої статі і приклад того, що військова авіація відкрита для людей, які мають мрію, мету і готові важко працювати задля її втілення.

Робочий день наземних фахівців починається ще за чотири години до початку польотів і завершується через декілька годин після того, як крайній літак повертається на стоянку, позаяк пілоти літають і вдень і вночі, то й робочий день наземних фахівців інколи завершується глибокою ніччю.  Та на долю тут не жаліються.  Пілоти прагнуть літати, наземні фахівці прагнуть забезпечити польоти якнайкраще. Тут активно «ставлять на крило» молодих льотчиків. Досвідчені пілоти кажуть, молодь приходить з Харківського національного університету Повітряних Сил вже з добрими навичками пілотування МіГом-29. Четверо минулорічних випускників зараз успішно покращують льотний вишкіл, опановують нові види льотної підготовки і вже ближчим часом приступлять до несення бойового чергування в системі протиповітряної оборони держави.

Бригада забезпечена усім, аби виконати поставлені на цей рік завдання. Сюди приходять відремонтовані або модернізовані літаки, є запас авіагасу для планування льотних змін найвищої інтенсивності. Літають тут так багато, що готові приймати на військову службу нових людей  для поповнення лав фахівців аеродромних служб. Тож двері відчинені для усіх, кого вабить романтика аеродромів і хто не боїться роботи з технікою вдень і вночі за будь-яких погодних умов».