"Я винахідник з патентом, хоч у школі вчився на одні двійки", - засновник бренду "Clean Shot"
В студії "Ветерано Бізнес" - ветеран, бізнесмен Олександр Морозов. Ведучий Андрій Козінчук розпитує гостя про його історію успіху.
- Історія Олександра Морозова дуже популярна у ветеранському колі. Тож, перше запитання, як так трапилось, що ти пішов на схід України?
Ще на весні 14 року. Я проходив строкову службу у 80 аеромобільній бригаді. Мене призвали у військоммат. Вони щось позначили, і 22 серпня мені телефонують на мобільний і кажуть, що завтра урочисто чекають мене у військомматі, щоб відправитись у 95-у бригаду.
За годин 5 я добрався у Вінницю, вранці був у воєнкомматі, а 26 серпня був уже в Слов'янську.
- Чим ти займався перед армією?
Вчився, підпрацьовував. За фахом я ландшафтний дизайнер, але довелось стати ладшафтним десантником.
- Хто не в курсі, у армії "ланшафтними дизайнерами" називають артилеристів, бо вони його трохи змінюють :) А "замісники ландшафтного дизайнера" - це піхота. Коли піхотинцю нічого робити - він риє окопи!
Далі після повернення, після деяких критичних життєвих ситуацій я зрозумів, що працювати за фахом - не моє. Потягнуло в бізнес. Мій успішний бізнес-проект вийшов з окопу. Коли на "Зеніті" нас намагались взяти в кільце, ми біля ватри віддирали бруд ножем, чистили зброю і грілись, намагались привести себе в порядок, а нема чим. І я визначився, що треба зробити щось зручне і корисне. Після служби я почав це розробляти.
- Олександр Морозов розробив таку необхідну штуку - серветки Clean Shot, спеціальні масляні для чистки зброї. Ідея настільки проста, настільки геніальна. Я ними танк не чистив, тільки ПМ - і це було круто, швидко і якісно!
Коли в тебе виникла ідея, грошей у тебе не було?
Ні капіталу, ні знань у мене не було. Була банально ідея. З бізнес-проектом я потрапив у інкубатор, отримав базові знання. Але тоді не виграв. Першу партію створили за гроші друга, він їх заробив і вклав.
Але я домовився з кураторами проекту, щоб я просто прийняв участь без претендування на грант, а в результаті отримав 100 тис на свій бізнес. У 2016 році проходив один захід від Укроборонпрому, державної структури. Туди я потрапив просто послухати. Мене залучили до співпраці, я є виробником, а вони - реалізаторами.
- Хто твої конкуренти?
В Україні їх немає. У мене є патент. Я винахідник, хоч у школі вчився на одні двійки.
- Хто твій перший клієнт?
Мій побратим. Ми замовили першу тестову партію, повернулись з клєтчатою сумкою в рідні пенати, в рідну частину. Роздали, згодом нюанси виправили. Кожен продукт має бути протестований.
- Що ти робив далі?
Від одного може піти щось інше. Я згадував свої чорні руки, бруд, 15 днів без нормальних умов. Зброю ми почистили, а тепер взялись людей почистити. Я подумав: є армійське вафельне полотенце, але не завжди є доступ до води. А мити ноги мінералкою надто пафосно. Ми розробили антибактеріальний одноразовий рушник, розчин висихає за 45 секунд, вбив усі мікроби, одягнувся і побіг собі.
- Тобто, щоб 50 звичайних серветок на себе не витрачати, ти витрачаєш тільки одну?
Так. Ти ж бігаєш, як лось, а якщо на БТРі їдеш, окуляри знімаєш - і тільки це у тебе біле, все інше чорне. І витиратись упаковкою на 100 штук зовсім не зручно.
- Нагадую слухачам, що ці серветки не роздають WI-FI, вони надзвичайно прості. Якщо промаслені серветки будуть корисними для всіх, хто має зброю, то рушники-серветки будуть в нагоді усім, в кого є тіло! Яка вартість серветок?
Велика упаковка (4 рушники) - 55 гривень, а менша (2 рушники) - 30 гривень.
Слідкуйте у зручному форматі! Ми у соціальних мережах:
facebook.com/armyuaFM
t.me/armyfm_channel
twitter.com/Armia_fm
instagram.com/armyfm
soundcloud.com/armyfm