Зараз в ефірі:

Експерт назвав варіанти відновлення синьої гілки столичного метро

15.12.2023
Експерт назвав варіанти відновлення синьої гілки столичного метро

Скільки триватимуть відновлювальні роботи на ділянці синьої гілки метро між станціями «Теремки» – «Деміївська», які є шляхи для відновлення тунелю та чиї дії призвели до аварійної ситуації – на Армія FМ розповів директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко.

Вже через три місяці після відкриття у грудні 2010 року станції метро «Деміївська» з’явилися перші тріщини в тунелі, розповів директор  «Інститут міста» Олександр Сергієнко.

– У тунелі через геологічні особливості тріщини з'явилися буквально через три місяці з початку експлуатації, тобто в березні 2011 року. Метробудівці їх залатали, і тунель благополучно простояв 13 років. У перших числах грудня тріщини стали збільшуватися, пішла сильніше вода і почалися викиди піску.

У держпідприємстві «Науково-дослідний інститут будівельних конструкцій» дійшли висновку, що відбулося просідання ґрунту навколо тунелю, зазначив аналітик.

– Це спричинило виникнення тріщин у корпусі тунелю, внаслідок чого почали просочуватися вода і пісок.  

Експерт Олександр Сергієнко назвав кілька причин аварійної ситуації на ділянці синьої гілки метро між станціями «Теремки» – «Деміївська».

– Тунель пролягає у складних гідрогеологічних умовах,  через річище річки Либідь. Але головне, що вздовж траси тунелю останні 13 років відбувалося інтенсивне будівництво – від «Либідської» й далі вже зведені будинки та чимало будівельних майданчиків. Коли річку взяли в бетонне річище, вода з джерел, що розташовані навколо, почала підійматися. А оскільки туди ще забивають бетонні палі й фундаменти, води стає ще більше. От вона і знаходить вихід у тунелі метрополітену. Через київських забудовників і тих, хто давав їм дозволи, експертизи проводив, відбулося руйнування тунелю метро. Ремонтні роботи триватимуть орієнтовно пів року.

Є два варіанти відновлення тунелю метро, наголошує експерт, проте обидва потребують чимало часу:

– Треба або розкопати цей тунель, а це 8 м вглиб і до 200 м завдовжки, або ж робити внутрішнє кріплення, такий варіант теж можливий. Але щоб визначитися з відновленням синьої гілки метро, треба здійснити цілу низку операцій. Інженерам провести гідрогеологічні дослідження, потім скласти проєкт, далі оголосити конкурс і насамкінець визначити виконавця.

У Києві за 63 роки експлуатації це лише третій випадок зупинки метро, розповів аналітик:

– Один був 2014 року, коли регіонал Макеєнко як тодішній голова КМДА на два дні припинив роботу. Потім під час ковіду на понад два місяці була зупинка. Оце третій випадок.

Як зауважив Олександр Сергієнко, метробудівці інших міст уважно вивчатимуть причини та наслідки аварійної ситуації у столичному метро, щоб уникнути помилок у своїй роботі.

Покриття
Надсилайте повідомлення
+38 097 1991.8.24
Наші соцмережі
Завантажуйте додаток