«В своїх принтах я намагаюся принизити ворога» - Роман Шостя

«В своїх принтах я намагаюся принизити ворога» - Роман Шостя

 

Автор креативних армійських патчів, власник та ідеолог бренду «Peklotoys.com», талановитий український художник та графічний дизайнер Роман Шостя розповів про що говорять його творіння та як і коли він розробив перший шеврон для військового підрозділу.

 

 

З чого почалося захоплення малювати?

Мій вибір був закономірний. Я народився в сім’ї художників при чому це не тільки мама з татом, а й бабусі й дідусі. Олівець, фарби були в мене постійно перед очима з народження. Ще з пелюшок мені пояснили, що я буду художником. Далі була художня школа. Тому інших варіантів не розглядалося.

Коли ви зрозуміли що малювання ваше все?

Коли батьки віддали мене у музичну школу. Діти в літку всі купалися в річці, а я сидів у селі в клубі і грав гами. І тоді я зрозумів, що малювати можна спокійно на березі річки, а от піаніно до берега не дотягнеш.

Перший прибутковий проект?

Ще в інституті були роботи з графічного дизайну для магазинів.

Скільки отримали?

Перша робота була для мережі магазинів і заплатили за неї 100 доларів.

 

Викладання в Китаї?

Коли був асистентом в Національній художній академії надійшло звернення від китайської сторони про те, що їм треба спеціалісти для викладання живопису і графічного дизайну. І я разом з колегою провів там рік.

 

Звідки з’явилася ідея продукування футболок?

А починалося все ще з інституту. У нас була постійна проблема на свята: це подарунки одногрупникам. Я звернув увагу, що з’явилися комерційні структури, які дозволяли миттєво нанести принт на футболки. І от з того часу я дарував жартівливі футболки, які стосувалися друзів, їх зацікавленостей та хобі.

Бренд «Пекло тойс». Чому така назва?

Для того, щоб поєднати все миле божевілля, яке я продукую. А назва сама собою з’явилася, адже вона найбільше характеризує наш продукт. Він пронизаний чорним, дещо навіть пекельним гумором.

Що вас надихає на створення такого принту?

Це мій фронт. Зараз наша країна перебуває на стадії війни. Хтось з автоматом, хтось на дипломатичному фронті вирішує проблеми, а в мене - ідеологічний фронт. Я роблю патріотичний дизайн. Але не з патетичними героїчними символами з тризубами з квіточок. В мене дошкульні дизайни і я намагаюся в своїх принтах вразити ворога, принизити, викликати істерику. Я добре розумію, що люди ходять в цих футболках в місті, де зустрічаються незадоволені особи з іншими цінностями. На багатьох моїх футболках події відбуваються на фоні Кремля. Кремль в моєму розумінні - це оплот живого імперіалізму. Війна зараз не за копалини і чорноземи. Ворог прийшов аби укріпити свої імперські амбіції. І от Кремль, це саме симбвол російського імперіалізму та шовінізму. І на моїх роботах він горить, а чим більше людей дивляться на ці футболки, тим більше вірогідність, що думки матеріалізуються. Мої футболки це чорний гумор, який є ідеологічною зброєю.

У мене є серія футболок з зайцями шибайголовами. Це така собі алегорія на тему сутності українця. Це пухнасте миле створіння, але варто його образити як воно перетворюється у зубатого хижака, що з легкістю відкусить руку тому, хто його образить. В мене зайці вже стали таким собі фірмовим символом.

Скільки часу йде на розробку принту?

По різному. Наприклад перший кролик, який зображений на шевронах з кулькою в руках. Його я створив за один вечір. Почав малювати в машині, коли чекав дітей із тренування, а потім ввечері доопрацював малюнок.

Бувають речі, які я розробляю декілька місяців. Багато часу йде на підготовку матеріалу до друку. Ну а потім з’являється в мене в магазині.

Активна волонтерська діяльність з чого вона почалася? І що вас до цього спонукає?

Нарукавні знаки в мене з’явилися разом із футболками. 2014 року до мене звернулися волонтери батальйону Кульчицького з тим, щоб зробити символ для підрозділу. Найдовше я займався цим проектом. Там я зобразив залізного лева і інтегрував його в тризуб. У цей підрозділ входили добровольці з майдану. Це перша лава добровольців, яких спробували структурувати. І для мене це були люди із залізним серцем лева. Це одна з найсерйозніших моїх робіт в цій царині.

Як проект Ігри героїв з’явився у вашому житті?

Це моя почесна місія. Я радий долі, що знайшлися люди, які звели мене з Євгеном Ковалем, організатором події. І от він звернувся до мене з пропозицією розробити графічний образ до цього заходу. У цій роботі я знову звернувся до образу лева, як до симбволу, що найбільше передає дух борця! Дух непереможного воїна! На цьому зображенні він готовий до бою. Одна передня і одна задня лапи в нього залізні! Це найточніша алегорія на мій погляд, що передає суть цих змагань!

Я тиждень тому був на змаганнях і в мене текли сльози від того, що я бачив людей з величезною силою волі та духу, адже вони попри всі фізичні вади роблять те, що не зміг би середньостатистичний українець.

Відколи ви почали працювати з армією?

Ще з 2014 року я розробив шеврон для кіборгів. Вони на той момент були в ДАПі. Я зробив наклад невеличкий штук 25 шевронів. А ще знайшов трубу розвідника, своєрідний перископ, ще трошки залізяччя назбирав і відправив це все у Піски.

 

 

Слухайте повний випуск за посиланням: https://soundcloud.com/armyfm/rankova-kava281217-gst-roman-shchostya