ВЕТЕРАНИ АТО ВИГОТОВЛЯЮТЬ КРАВАТКИ ПРЕМІУМ КЛАСУ

ВЕТЕРАНИ АТО ВИГОТОВЛЯЮТЬ КРАВАТКИ ПРЕМІУМ КЛАСУ

 

Денис Пономаренко та Михайло Русаков ветерани АТО, які після війни створили власний бізнес по виробництву краваток преміум класу «Пономар». У програмі  «Ветерано бізнес» вони розповіли з чого починали та звідки взялася ідея виготовлення чоловічих аксесуарів.

 

Андрій Козінчук: Ким ви були до війні?

Денис Пономаренко: Я був до війні студентом. Навчався в Харківському політехнічному університеті на спеціальності спеціалізовані комп’ютерні системи, простіше: програміст. Я провчився 2 з половиною роки і з початком війні я пішов по контракту в Азов. На той момент мені було 20 років. На війні я став мінометником, мені приходилося багато рахувати і математика мені допомагала. Повернувся з війні 2 місяці тому. І швидко адаптувався до всього, що тут відбувається.

Михайло Русаков: До служби я був звукорежисером. В 2013 році переїхав в Київ на підвищення кваліфікації. Потім почався Майдан. І вже в січні 2015 року я вирішив піти на війну. Доля мене завела на війну, де я знайшов справжніх друзів і своїх майбутніх партнерів.

Мені знадобилося декілька років, щоб знайти свій шлях.

Андрій Козінчук: Як виникла ідея створити цей бізнес?

Михайло Русаков: У кожної людини, що вважає себе українцем, є позив створити дещо, щоб показало нашу неньку. Аби заявити всьому світу, що в нас теж є спеціалісти.

Денис Пономаренко: В мене виникла ідея у квітні 2017 року, я тоді ще служив. З’явилася ця ідея, тому що в Україні ця ніша була вільна. І реально якісної продукції ще не було. Були бренди, які випускали якісно, але це був не преміум клас. Ми випускаєм виключно преміум клас. Це льон, кашемір, шовк, вовна.

Андрій Козінчук: Чому саме краватки?

Михайло Русаков: Це лише перша сходинка. У нас великі амбіції. У нас широкі погляди на це ремесло. Ми хочемо вирости до рівня незалежного міжнародного ательє. Обзавестися своїми точками дистрибуції як в Європі, так і в Америці.

Андрій Козінчук: Ви про пошиття щось знали як починали цей бізнес?

Денис Пономаренко: Я до цього взагалі про пошиття нічого не знав. У мого дідуся було багато краваток, які він дуже часто носив. Тому, можливо, через це в мене виник такий інтерес.

Михайло Русаков: Це пішло споконвіків. Наші славні козаки любили гарні наряди і завжди добре одягалися. Це, напевно, глибинний інстинкт.

Андрій Козінчук: Як ви вивчали матеріал?

Денис Пономаренко: Я почав вивчати тканини. Я дізнався, що шовк і кашемір, це найкращі матеріали для краваток. У мого побратима, який зараз на війні, дружина швея. І саме вона нам допомогла пошити нашу першу колекцію. Вона розповіла мені про тканини і це дуже допомогло мені у вивченні.

Андрій Козінчук: Де ви взяли виробництво? Ви наймаєте людей?

Михайло Русаков: Ви знаєте, все відштовхується від бажання. І якщо є хороша команда, то все вийде.

Денис Пономаренко: На даний момент є швея, яка погодилася з нами співпрацювати. Вона сама зараз з міста Кременчук. Тобто, це люди, які нам просто допомагають.

Михайло Русаков: Ми хочемо сказати, що головне перший крок, він найскладніший. Ну а потім допомагає всесвіт. Ми знайомимося з новими людьми, з партнерами, з покупцями.

Андрій Козінчук: Скільки ви витратили на першу колекцію краваток?

Денис Пономарено: 650 доларів пішли на все. На створення коробок, пошиття, на краватки, на тканини. Приблизно 300 доларів пішло на тканину. На візитівки десь 10 доларів. На коробки десь 100 доларів. І реклама, звісно.

Андрій Козінчук: Я хочу купити краватку. Чому саме вашу?

Михайло Русаков: Ми робимо ексклюзив. У нас лімітована колекція. У нас унікальні принти, унікальне поєднання тканин. У нас все робиться вручну.

Андрій Козінчук: Скільки коштують ваші краватки?

Михайло Русаков: На даний час ціна варіюється від 1100 до 1600 гривень. В районі 50 доларів.

Андрій Козінчук: Де ви берете матеріал, тканину?

Денис Пономаренко: Переважно в Італії та іноді і в Україні знаходимо. В нас це виявляється доволі не просто. На самому початку мені довго довелось шукати поки я знайшов щось підходяще.

Андрій Козінчук: Де ви брали кошти на стартап? Що ви порадите молодим ветеранам, які планують якийсь власний бізнес?

Денис Пономаренко: Я збирав зі свого грошового забезпечення! Я все прорахував, всі витрати. І мені необхідно було в них вміститись.

Андрій Козінчук: Як ви розрекламувались?

Денис Пономаренко: У нас чітко все між собою розподіллено. Я займаюсь підбором матеріалу, бухгалтерією. Михайло маркетингом. Олена відділом продаж.

Михайло Русаков: Крім того в нас є добрі друзі, які допомагають нам із СММ і розкруткою у соціальних мережах. Ми спільно з ними розробили вже сайт. Та найголовніше, що у нас є амбіції.