Армійський вісник: розробка водневого двигуна, самохідний протитанковий комплекс Штурм-СМ

Армійський вісник: розробка водневого двигуна, самохідний протитанковий комплекс Штурм-СМ

Найновіші розробки військової техніки та озброєння, гарячі теми сектору оборони. Все найцікавіше щотижня о 10:00 на хвилях Армія FM.

 

 

 

 

 

 

Державне підприємство «Науково-виробничий комплекс газо-турбо-будування «Зоря»-«Машпроект», що входить до складу ДК «Укроборонпром», за власні обігові кошти розпочало розробку водневого двигуна. Створення двигунів на екологічному паливі дасть змогу зміцнити енергетичну незалежність України, зменшити викиди парникових газів та забруднення навколишнього середовища.

На сьогодні «Зоря»-«Машпроект» працює над створенням випробувального стенда для розробки дослідних зразків, випробувань та одержання робочих зразків камер згоряння для серійних та перспективних газотурбінних двигунів власного виробництва.

Завершити роботи зі створення стенду підприємство планує у III кварталі 2022 року, а виготовити робочий зразок камери згоряння на водневому паливі для газотурбінного двигуна потужністю у 25 МВт — у 2023 році.

Такий стенд використовуватиметься підприємством і у подальших науково-дослідних роботах із розвитку водневих технологій.

Другим етапом цього інноваційного проєкту підприємства має стати створення стенду електростанції на випробувальному майданчику «Каборга» (Миколаївська область, Україна). Там планують провести комплекс дослідно-довідних робіт для серійних та перспективних газотурбінних двигунів власного виробництва на водневому та газоводневому паливі, а також випробування двигунів перед постачанням потенційному замовнику на реальну електростанцію.

Як відомо, Україна задовольняє свої енергетичні потреби переважно за допомогою традиційних видів палива — вугілля, газу, нафти та нафтопродуктів — значна частина яких імпортується. Втім, майбутнє за відновлюваними джерелами енергії з низьким вмістом вуглецю.

***

Пресслужба ДП "Завод 410 цивільної авіації" (входить до складу ДК "Укроборонпром") оприлюднила мінізвіт найбільших досягнень підприємства у 2021 році, назвавши результати роботи "рекордними".

Так, на відміну від 2020 року, коли діяльність ДП "Завод 410 ЦА" була "глибоко збитковою", у цьому році підприємство вийшло на прибутковість, не має боргів по заробітній платі, а сам фонд оплати праці підвищено практично вдвічі, повідомила пресслужба.

Відзначається, що 2021 році авіаремонтне підприємство досягло десятикратного покращення обсягів виробництва проти гірших років та зростання втричі у порівнянні з кращими показниками за останні вісім років роботи.

У поточному році "Завод 410 Цивільної Авіації" успішно здав три борти Ан-32Б для Військово-повітряних сил Шрі-Ланки й передав капітально відремонтований Ан-26 Військово-повітряним Силам України.

Також на підприємстві провели роботи з обслуговування двох літаків Ан-74 для Комітету Національної безпеки Казахстану та Національної гвардії Казахстану.

Наразі на заводі завершують капітальний ремонт та модернізацію літака Ан-30 для Військово-повітряних сил Болгарії, відновлюють чотири транспортники для ЗС України та проводять регламентні роботи над трьома літаками (два Ан-32П та Ан-30) ДСНС України.

В планах на наступний рік, розпочати виконання робіт по відновленню та модернізації трьох літаків Республіки Бангладеш (контракт, підписаний у березні цього року) та прийняти від чотирьох до п'яти літаків та двигунів у ремонт від Республіки Казахстан (відповідно до затвердженого у жовтні 2021 року плану робіт на 2022-2023 роки), й, звісно, продовжувати ремонт та обслуговування військово-транспортних літаків Повітряних Сил, ВМС України та структур МВС.

***

ККБ "Луч" планує завершити державні випробування самохідного протитанкового комплексу "Штурм-СМ" у 2022 році.

Проте це більше залежить від узгодження державного оборонного замовлення на наступний рік. Про це розповів очільник ДККБ "Луч" Олег Коростельов.

Цитую: "Штурм-СМ" успішно пройшов попередні випробування. І все що зараз потрібно — завершити державні випробування. Як мені відомо, Міноборони України внесла цю роботу у державне оборонне замовлення на 2022 рік. Водночас добре відомо, що зараз включення у ДОЗ передбачає доволі довгий процес узгодження. Проте ми сподіваємось, що у наступному році "Штурм-СМ" завершить державні випробування", — про це заявив Генеральний директор Державного Київського конструкторського бюро «Луч» Олег Коростельов.

Варто зазначити, що на вогневі випробування "Штурм-СМ" розпочались ще у 2020 році. Проте згодом темп прийняття цього комплексу на озброєння різко сповільнився.

Загалом комплекс "Штурм-СМ", хоча і проходить під шифром "модернізація", фактично є абсолютно новою зброєю, якого з радянським "Штурм-С" ріднить лише шасі МТ-ЛБ.

Зокрема ракету 9М114 "Кокон" з радіокомандним принципом наведення замінила РК-2П від ККБ "Луч" яка наводиться у "лазерній тропі". Нова ракета має тандемну бойову частину, а не звичайну, як у "Коконі" та має дальність до 7 км проти 6 км.

У "Штурм-СМ" повністю замінений прицільний комплекс — мова йде про встановлення станції ОПСН-І від "Ізюмського приладобудівного заводу", яка має телевізійний, тепловізійний та лазерний канал, лазерний далекомір та потужну майже 20-кратну оптику, що дозволяє виявляти противника на відстані понад 11 кілометрів.

Також була змінена і вся система управління вогнем, яка навіть відрізняється від рішень на звичайному "Бар'єрі". Бо нове програмне забезпечення дозволило реалізувати автосупроводження цілей і тепер оператору необхідно лише зафіксувати ціль у перехресті перед пуском, а не супроводжувати її до знищення "руками".