Що таке інфобізнес і як навчитись заробляти на цій ниві?

Що таке інфобізнес і як навчитись заробляти на цій ниві?

Про розвиток інфобізнесу, сучасні професії в соцмережах та можливості працевлаштування у новітніх інфосферах, в ефірі Армія FM розповів експерт із реклами у соціальних мережах Денис Ладутько.

 

 

 

 

 

Наталія Шмарко: В умовах карантину люди шукають онлайн-підробіток, альтернативні варіанти роботи, щоб не виходити в офіс. З’являється багато нових професій, пов’язаних із соцмережами. Гадаю, інформація буде особливо актуальною для ветеранів АТО/ООС, які шукають роботу в цивільному житті. Останнім часом активно розвивається інфобізнес, то що ж це за справа і чим займаються такі фахівці?

Денис Ладутько: Це продаж знань або консультацій. Найяскравіший приклад інфобізнесу це університет. Але в інфобізнесі можна за два-три місяці здобути фах, водночас у виші на це піде п’ять-шість років.

Наталія Шмарко: Щоб претендувати на вакансії, які з’являються останнім часом у соцмережах, де можна здобути потрібні знання?

Денис Ладутько: Є чимало онлайн-шкіл, навіть онлайн-університетів. Можна і самому навчитись. Але, скажу із власного досвіду, краще пройти кількамісячні курси у перевіреного фахівця, а по завершенні їх пробувати свої сили на обраній ниві.

Наталія Шмарко: Тож якими мають бути перші кроки в інфобізнесі і наскільки він прибутковий?

Денис Ладутько: Щодо прибутків все індивідуально, а розпочати може кожен, в кого є доступ до інтернету мама в декреті, студент і так далі. Наприклад, як і я, можна суто рекламою займатись у Фейсбуку та Інстаграмі. Ця професія називається таргетолог.

Наталія Шмарко: Які навички повинен мати таргетолог і що входить в коло його обов’язків?

Денис Ладутько: «Target» у перекладі з англійської означає мета. Тобто таргетована реклама — це налаштування реклами у соціальних мережах.

Наталія Шмарко: А хто є замовниками таких послуг?

Денис Ладутько: Усі, в кого є власний бізнес.

Наталія Шмарко: Що можеш порадити початківцям?

Денис Ладутько: Є два варіанти. Перший пройти хороші курси, які вартують чималих грошей. Другий піти найманим працівником. Так, звичайно, складніше влаштуватись на роботу, адже всі хочуть бачити вже фахівців із досвідом, але все ж можливо.

Наталія Шмарко: В усіх соцмережах є опція щодо просування товару, то навіщо ж тоді наймати таргетолога?

Денис Ладутько: Раніше у Фейсбуку та Інстаграмі кнопка «просувати» неефективно працювала, потрібно було робити усі налаштунки вручну. Останнім часом справа пішла краще, але все одно там доволі обмежений інтерфейс. А таргетологи користуються рекламним кабінетом Фейсбуку, і скажімо так, «під капотом» рекламних соцмереж відбуваються усі налаштування. Ми обираємо, що показувати, кому, скільки разів, як правильно і, так далі.

Наталія Шмарко: Гортаючи сторінку Фейсбуку, я часто натрапляю на рекламу якихось пропагандистських російських статей. Виходить, що пропагандисти російські активно користуються послугами таргетологів?

Денис Ладутько: Мабуть, так. Але тут і без грошей можна отримати широке охоплення. У Фейсбук та Інстаграм біґ-дата збиралась протягом 15 років про кожного користувача. Тож вже є алгоритми, що кому показувати. І чим більше під якоюсь публікацією коментарів і лайків, тим більше Фейсбук дає органічного охоплення.

Наталія Шмарко: Щодо додатка «Дія». Чимало людей не встановлюють його, бо бояться, що шахраї зможуть отримати доступ до їхніх персональних даних. Наскільки виправдані такі побоювання?

Денис Ладутько: Я теж встановив собі «Дію», це зручно, коли всі документи в телефоні, а також інтернет-банкінг. Не треба цього боятися.

Наталія Шмарко: Наскільки я знаю, ти береш участь у різних конференціях, присвячених таргетології та інфобізнесу. Що вони дають і чи варто до них долучатися новачкам?

Денис Ладутько: Усі ці конференції мають кілька завдань. Перше це приплив нової крові, щоб якомога більше людей дізнавались про світ інтернет-реклами. Друге це пошук партнерів. Також це знайомства, нетворкінг.

Наталія Шмарко: На твою думку, блогерство це професія.

Денис Ладутько: Сто відсотків. Раніше як думали: прокинувся, зняв кілька відео, рекламу – і тобі за це заплатили. Не все так просто, ринок більш вибагливим став. Треба продумувати сценарії, контент-план писати, правильно інтегрувати рекламу у свій блог. Це повноцінна професія.

Наталія Шмарко: Пройшовши безкоштовні курси по СММ від Google можна отримати сертифікат, чи він чогось вартий?

Денис Ладутько: Є безкоштовні курси в багатьох соцмережах. Звичайно, є сенс їх проходити, особливо якщо ви початківець.

Наталія Шмарко: На що порадиш звернути увагу людям, які хочуть замовити послуги таргетолога?

Денис Ладутько: Важливо подивитись портфоліо людини, послугами якої плануєте скористатись.

Наталія Шмарко: Якщо ви не отримали від таргетолога обіцяних послуг, грубо кажучи, вас обманули, чи варто звертатися в поліцію?

Денис Ладутько: У нас ця сфера поки що правничо не врегульована. Адже щоб звернутися в суд, потрібно мати хоча б якийсь договір, а в ідеалі – правильно складений. Але потроху все це починає обростати законами.

Наталія Шмарко: Чи є якісь вікові обмеження для охочих працювати в цій сфері і як законодавчо регулюється така діяльність?

Денис Ладутько: Він не має значення. І в 16 років можна працювати. Адже замовник платить гроші, щоб отримати якусь послугу, а на вік і стать він не зважає. А щодо сплати податків, можна зареєструватися як ФОП, і сплачувати певні відсотки від своїх заробітків, які на ФОП досить невеликі.