ВЕТЕРАНИ АТО ВИГОТОВЛЯЮТЬ КРАВАТКИ ПРЕМІУМ КЛАСУ
Денис Пономаренко та Михайло Русаков ветерани АТО, які після війни створили власний бізнес по виробництву краваток преміум класу «Пономар». У програмі «Ветерано бізнес» вони розповіли з чого починали та звідки взялася ідея виготовлення чоловічих аксесуарів.
Андрій Козінчук: Ким ви були до війні?
Денис Пономаренко: Я був до війні студентом. Навчався в Харківському політехнічному університеті на спеціальності спеціалізовані комп’ютерні системи, простіше: програміст. Я провчився 2 з половиною роки і з початком війні я пішов по контракту в Азов. На той момент мені було 20 років. На війні я став мінометником, мені приходилося багато рахувати і математика мені допомагала. Повернувся з війні 2 місяці тому. І швидко адаптувався до всього, що тут відбувається.
Михайло Русаков: До служби я був звукорежисером. В 2013 році переїхав в Київ на підвищення кваліфікації. Потім почався Майдан. І вже в січні 2015 року я вирішив піти на війну. Доля мене завела на війну, де я знайшов справжніх друзів і своїх майбутніх партнерів.
Мені знадобилося декілька років, щоб знайти свій шлях.
Андрій Козінчук: Як виникла ідея створити цей бізнес?
Михайло Русаков: У кожної людини, що вважає себе українцем, є позив створити дещо, щоб показало нашу неньку. Аби заявити всьому світу, що в нас теж є спеціалісти.
Денис Пономаренко: В мене виникла ідея у квітні 2017 року, я тоді ще служив. З’явилася ця ідея, тому що в Україні ця ніша була вільна. І реально якісної продукції ще не було. Були бренди, які випускали якісно, але це був не преміум клас. Ми випускаєм виключно преміум клас. Це льон, кашемір, шовк, вовна.
Андрій Козінчук: Чому саме краватки?
Михайло Русаков: Це лише перша сходинка. У нас великі амбіції. У нас широкі погляди на це ремесло. Ми хочемо вирости до рівня незалежного міжнародного ательє. Обзавестися своїми точками дистрибуції як в Європі, так і в Америці.
Андрій Козінчук: Ви про пошиття щось знали як починали цей бізнес?
Денис Пономаренко: Я до цього взагалі про пошиття нічого не знав. У мого дідуся було багато краваток, які він дуже часто носив. Тому, можливо, через це в мене виник такий інтерес.
Михайло Русаков: Це пішло споконвіків. Наші славні козаки любили гарні наряди і завжди добре одягалися. Це, напевно, глибинний інстинкт.
Андрій Козінчук: Як ви вивчали матеріал?
Денис Пономаренко: Я почав вивчати тканини. Я дізнався, що шовк і кашемір, це найкращі матеріали для краваток. У мого побратима, який зараз на війні, дружина швея. І саме вона нам допомогла пошити нашу першу колекцію. Вона розповіла мені про тканини і це дуже допомогло мені у вивченні.
Андрій Козінчук: Де ви взяли виробництво? Ви наймаєте людей?
Михайло Русаков: Ви знаєте, все відштовхується від бажання. І якщо є хороша команда, то все вийде.
Денис Пономаренко: На даний момент є швея, яка погодилася з нами співпрацювати. Вона сама зараз з міста Кременчук. Тобто, це люди, які нам просто допомагають.
Михайло Русаков: Ми хочемо сказати, що головне перший крок, він найскладніший. Ну а потім допомагає всесвіт. Ми знайомимося з новими людьми, з партнерами, з покупцями.
Андрій Козінчук: Скільки ви витратили на першу колекцію краваток?
Денис Пономарено: 650 доларів пішли на все. На створення коробок, пошиття, на краватки, на тканини. Приблизно 300 доларів пішло на тканину. На візитівки десь 10 доларів. На коробки десь 100 доларів. І реклама, звісно.
Андрій Козінчук: Я хочу купити краватку. Чому саме вашу?
Михайло Русаков: Ми робимо ексклюзив. У нас лімітована колекція. У нас унікальні принти, унікальне поєднання тканин. У нас все робиться вручну.
Андрій Козінчук: Скільки коштують ваші краватки?
Михайло Русаков: На даний час ціна варіюється від 1100 до 1600 гривень. В районі 50 доларів.
Андрій Козінчук: Де ви берете матеріал, тканину?
Денис Пономаренко: Переважно в Італії та іноді і в Україні знаходимо. В нас це виявляється доволі не просто. На самому початку мені довго довелось шукати поки я знайшов щось підходяще.
Андрій Козінчук: Де ви брали кошти на стартап? Що ви порадите молодим ветеранам, які планують якийсь власний бізнес?
Денис Пономаренко: Я збирав зі свого грошового забезпечення! Я все прорахував, всі витрати. І мені необхідно було в них вміститись.
Андрій Козінчук: Як ви розрекламувались?
Денис Пономаренко: У нас чітко все між собою розподіллено. Я займаюсь підбором матеріалу, бухгалтерією. Михайло маркетингом. Олена відділом продаж.
Михайло Русаков: Крім того в нас є добрі друзі, які допомагають нам із СММ і розкруткою у соціальних мережах. Ми спільно з ними розробили вже сайт. Та найголовніше, що у нас є амбіції.