Зараз в ефірі:

Російські пропагандисти використовують маркетологічні прийоми, щоб розсварити українців

12.03.2023
Російські пропагандисти використовують маркетологічні прийоми, щоб розсварити українців

Про логічні хиби, які змушують нас ухвалювати неправильні рішення, які використовують пропагандисти, однією з яких є пастка терміновості та провини, на Армія FM розповіла керівниця проєкту VoxCheck Світлана Сліпченко.

За словами експертки, до пастки терміновості вдаються як маркетологи, так і російські пропагандисти, адже коли людина ухвалює рішення на емоціях і необдумано, то зростає ризик помилитися.

— Це знижки, які діють тільки сьогодні, це лічильники, скільки закінчилося годин до кінця акції в онлайн-магазинах і так далі. Часто виявляється, що на сусідній полиці стоїть такої ж якості товар, але ще дешевший, ніж за знижкою. З пропагандою працює та сама схема. Наприклад, коли по всій Україні лунає повітряна тривога, чимало телеграм-каналів запускають повідомлення що саме на їх каналах є вся інформація, звідки і куди летять ракети у вашій області. Так вони намагаються залучити більше підписників. 

Як розповіла Світлана Сліпченко, маніпуляції стосуються і сфери донорства крові. Коли після великих втрат з'являються повідомлення з анонімних джерел, що якийсь із центрів терміново потребує донорів.

— Коли ці повідомлення не надходять із центрів крові, МОЗ та інших офіційних ресурсів, найімовірніше — це вкиди для дестабілізації системи донорства. Адже якщо в центр крові прийде великий натовп людей, це створить хаос і порушить роботу центру. А ще такі дії провокують недовіру до системи донорства загалом. Те ж саме і з волонтерством. Тут теж слід довіряти тільки перевіреним фондам та активістам.

Як зауважила експертка, найбільше фейкових вкидів у соцмережах. Ставка робиться на те, що люди необдумано будуть далі поширювати потрібну ворогу інформацію.

— Репости, пересилання повідомлень будь-якими способами — це робиться швидко, в один клік, не задумуючись, дуже інтуїтивно. Тому якщо перефразувати відоме прислів'я: сім разів подумай — один раз пошир.

За спостереженнями Світлани, вправно використовують пропагандисти і пастку провини. Адже людині, якій щось не вдається, легше звинуватити у невдачах обставини або інших осіб, аніж з'ясовувати справжні причини провалу.

— І пропагандисти наше невдоволення і нашу злість намагаються спрямувати у певне русло. Наприклад, перекладають відповідальність за всі біди українців на владу. Президента легше звинуватити у всіх своїх невдачах, ніж шукати причину в собі. Тут можна згадати відключення електроенергії. Ми ніби розуміємо, що відключення електроенергії пов'язане з обстрілами, а російська пропаганда робить вкид, що немає світла, бо, мовляв, Зеленський продає електроенергію за кордон і наживається на цьому.

Світлана Сліпченко застерігає, що за такою самою схемою вороги можуть налаштовувати українців одне проти одного, використовуючи будь-яку сферу. Наприклад, безпідставно звинувачуючи лікарів, журналістів і так далі.

Покриття
Надсилайте повідомлення
+38 097 1991.8.24
Наші соцмережі
Завантажуйте додаток